Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Contribuabilul are obligaţia de a declara organului fiscal central, înfiinţarea de sedii secundare, în termen de 30 de zile de la: data înregistrării/menţionării acestora la registrul comerţului sau în alte registre în care a fost înregistrată entitatea care le-a înfiinţat, dar si in cazul contribuabilul cu domiciliul fiscal în România are obligația de a declara, în termen de 30 de zile, înființarea de filiale și sedii secundare în străinătate.
Prin sediu secundar se înţelege un loc prin care se desfăşoară integral sau parţial activitatea contribuabilului, cum ar fi:
- birou,
- magazin,
- atelier,
- depozit,
- șantier de construcții, un proiect de construcție, ansamblu sau montaj ori activități de supervizare legate de acestea daca acestea au o activitate mai mare de 6 luni
De le aceste categorii fac exceptie activităţilor desfăşurate de salariaţi la domiciliul acestora, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă şi a locaţiilor beneficiarilor unde contribuabilul desfăşoară alte activităţi decât cele menţionate la art. 85 din Codul de Procedura Fiscala.
Contribuabilul care înregistrează sediile secundare ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, nu are obligația declarării acestor sedii potrivit prezentului articol. Dispozițiile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, rămân aplicabile.
Declarația este însoțită de o copie a certificatul de înregistrare fiscală a contribuabilului de care aparține sediul secundar sau filiala, precum și de copii ale documentelor doveditoare ale informațiilor înscrise în aceasta.